Bij vragen over uw WOZ-waarde kan direct contact met de gemeente of het samenwerkingsverband tot een snelle oplossing leiden. Een telefoontje is vaak sneller en werkt prettiger dan het indienen van een bezwaarschrift.
Vragen over uw WOZ-waarde
Bij vragen over de WOZ-waarde of aanslag OZB kunt u contact opnemen met uw gemeente of samenwerkingsverband, bijvoorbeeld per telefoon of per e-mail. U kunt ook eerst kijken op de website van de gemeente. Veel gemeenten tonen op hun website meer informatie over de WOZ. Daar vindt u onder andere een taxatieverslag dat een uitleg geeft over de WOZ-waarde van uw woning en vaak ook een overzicht van veel gestelde vragen.
Wanneer u het idee heeft dat er iets niet klopt, werkt persoonlijk contact meestal sneller en prettiger dan het indienen van een bezwaarschrift. Door met elkaar bijvoorbeeld telefonisch te overleggen, kunnen misverstanden worden opgehelderd en wellicht kan uw vraag direct worden beantwoord of kan de WOZ-waarde direct worden aangepast in het systeem, wanneer de gemeente ziet dat er een fout is gemaakt.
Wanneer de gemeente niet meteen antwoord kan geven, neemt zij in de meeste gevallen binnen een redelijke termijn contact met u op. Houd ondertussen wel de bezwaartermijn van zes weken in de gaten, zodat de mogelijkheid om bezwaar te maken niet verloopt.